De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ) is op 1 januari 2016 in werking getreden. Welke kwaliteitsbepalingen vormen het hart van de Wkkgz? En wat betekenen deze bepalingen voor uw dagelijkse praktijk? Binnen een tijdsbestek van een paar uur praat Joan van der Ven u bij over thema’s zoals de vergewisplicht en veilig incident melden. Na afloop weet u hoe u de kwaliteitsthema’s kunt implementeren in uw praktijk. En eenmaal goed voorbereid, loopt u ook minder risico op klachten en geschillen!
Mw.mr. Joan M. van der Ven studeerde Aziatische Wetenschappen in de Verenigde Staten en daarna Nederlands Recht aan de Universiteit Utrecht. Na het behalen van de meesterstitel, in 1994, was zij als jurist-onderzoeker Chinees recht enige tijd verbonden aan het Van Vollenhoven Instituut van de Universiteit Leiden.
Joan is (co-)auteur van de artikelserie “Tandheelkunde en gezondheidsrecht” in het Nederlands Tijdschrift voor Tandheelkunde. Naast het inhoudelijk adviseurschap, stuurt Joan sinds 1 september 2017 het juristenteam van de KNMT aan.