Als frontoffice en backoffice medewerker in de tandheelkundige praktijk functioneer je zowel voor als achter de schermen als duizendpoot. Naast persoonlijk contact met patiënten, help je de tandarts met alle mogelijke administratie in de praktijk.
Jij bent vakkundig onderlegd, hebt communicatietrainingen doorlopen en hebt een goed beeld van jouw eigen gedrag en functioneren op een centrale plaats in de praktijk.
De werkzaamheden aan de receptie staan tijdens de opleiding vanzelfsprekend centraal. Tandheelkundige basiskennis en kennis over de gezondheidszorg in Nederland kan niet ontbreken. Tot slot besteden we veel aandacht aan het toepassen van verschillende communicatiestrategieën.
Spreken deze thema’s je aan, dan zijn we op zoek naar jou!! Een team van ervaren (praktijk)docenten staat voor je klaar.
Doelgroep en voorwaarden
Er zijn geen specifieke instroom criteria voor de opleiding frontoffice en backoffice medewerker in de tandheelkundige praktijk. De opleiding richt zich op de (startende) frontoffice en backoffice medewerker.
Leerdoel
Na afloop van de opleiding heb je onder meer kennis van:
- Receptiewerkzaamheden in de tandheelkundige praktijk
- Professionele beroepshouding en vuistregels voor de receptionist in de tandheelkunde
- Motiverende gesprekken met patiënten
- Administratie in de tandheelkundige praktijk
- Relevantie wet- & regelgeving
Programma-indeling
Gedurende jouw opleiding van 4 maanden bieden wij jou:
- de beschikking over een pakket relevante e-learning modules
- 5 klassikale bijeenkomsten
- oefeningen in kleine groepen
- een persoonlijk begeleider
Tussen de opleidingsbijeenkomsten maak je verschillende opdrachten.
Syllabus
Op het leerplatform zijn digitale boeken beschikbaar. Docenten kunnen gebruik maken van diverse artikelen, deze worden tijdens de opleiding uitgereikt. Indien beschikbaar, raden we aan je het volgende boek aan te schaffen: Receptiewerk in de tandheelkunde (Auteur: S.A. El Boushy M.C.D. Labrujere, ISBN: 9789083050102)