Waarom is marketing ook in de mondzorg belangrijk en hoe kan je hier doeltreffend en praktisch mee aan de slag? Roberto Lamsberg van DCManagement leert u in deze dagcursus hoe u voor de praktijk een integraal marketingplan opstelt dat in relatie staat tot de strategie van de praktijk.
Leerdoel
Het ontwikkelen van een marketingstrategie voor de mondzorgpraktijk.
De cursus bestaat uit vier delen
1: De relatie tussen strategie en marketing binnen de mondzorg
Op basis van een strategisch- en marketingplan van een tandartspraktijk worden definities als strategie en marketing uitgelegd en hoe deze tot elkaar in verhouding staan. Daarbij wordt het verschil tussen middelen, acties en doelen duidelijk.
2: Klantwaardemodellen
Diverse klantwaardemodellen worden behandeld. De cursist leert de strategie van de praktijk te formuleren en waarom de strategie tussen bedrijven met hetzelfde bedrijfsmodel van elkaar kunnen verschillen.
3: Klantervaring
De relatie tussen klantervaring en strategie uitgelegd en leert de cursist hoe je dit kunt meten om de effectiviteit te bepalen.
4: Customer Journey
De cursist leert zelf een customer journey op te stellen en hoe je dit implementeert en evalueert in de praktijk.