Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.
20 november 2020

Patiëntgerichte Communicatie

0

Achtergrondinformatie

De tijd dat de patiënt met een hoge mate van respect en afstand de tandarts tegemoet trad lijkt achter ons te liggen. De patiënt stelt zich meer en meer op als veeleisende consument en ziet de tandarts als leverancier van een dienst. Daarnaast wordt van de tandarts verwacht dat deze zich niet meer alleen richt op de mondzorg, maar dat ook aandacht besteed wordt aan de persoon. Zo zien we dat in de basisopleiding meer aandacht besteed wordt aan zaken als sociale tandheelkunde en gesprekstechniek.
Deze veranderingen vereisen ook een verandering in vaardigheden, niet alleen voor de tandarts, maar ook voor diens assistent(e). Immers, zij of hij is meestal degene die het eerste contact met de patiënt heeft.

Voor wie?

Deze praktische training is bedoeld voor balie- en stoelassistenten die de kwaliteit van hun communicatieve vaardigheden willen vergroten.
Deze cursus staat ook open voor doktersassistenten.

Inhoud

De volgende onderwerpen komen in deze training aan de orde:

  • Communicatie
  • De telefoon als communicatiemiddel
  • Gesprekstechnieken
  • Omgaan met lastig gedrag
  • De angstige patiënt

Leerdoelen

Na deze praktische training ken je de algemene principes van de verbale en non-verbale communicatie en de gesprekstechnieken en ben je in staat verschillende gesprekken met de patiënt (en collega’s) te voeren. Tevens kan je het lastige gedrag begrijpen en ombuigen.

Werkwijze

Deze training is zeer praktijkgericht. De dagelijkse praktijk van de deelnemers geldt als uitgangspunt. De verhouding theorie/praktijk is 30/70. Theoretisch presentaties van de trainer wordt direct vertaald naar concreet gedrag. Dit wordt middels rollenspellen geoefend. Daarnaast wordt gewerkt met groepsdiscussies, vragenlijsten, en checklists. De deelnemers ontvangen overzichtelijke syllabus, waarin de theorie uitgebreid behandeld wordt.

Duur, locatie en kosten

Deze compacte training duurt één dag. Hierdoor is de tijd dat de assistente van de praktijk weg is beperkt. Het programma start om 9.30 uur (ontvangst vanaf 9 uur) en eindigt om 17.00 uur. Uiteraard is de lunch inbegrepen. Er is geen aanvullende studiebelasting.
De training wordt gehouden in of rond Utrecht op een lokatie die tevens goed per openbaar vervoer bereikbaar is.
De kosten voor deelname bedragen € 395,00. Dit is inclusief cursusmateriaal, koffie, thee, en lunch.

 

Date: 20 november 2020
Time: 09:30 - 17:00
Prijs: €395
Categorie:
Website: Bezoek ticketpagina

Review

 

Leave feedback

20 november 2020

Date: 20 november 2020
Time: 09:30 - 17:00
Prijs: €395
Categorie:
Website: Bezoek ticketpagina
Roovos Organisatieontwikkeling
Telefoon: +31 20 330 6184
Email:
Website: Bezoek website organisator