Het niveau (doelgroep/criteria)
De cursus is geschikt voor praktijkmanagers, receptionisten en assistenten die zich bezighouden met de organisatie van de praktijk. De docent, Rolf van Mierlo, garandeert dat elke cursist met een schatkist vol tips en tricks naar huis gaat.
Leren en werken (begeleiding)
De cursist leert als praktijkmanager het werk op een efficiënte en effectieve wijze in te vullen. De praktijkmanager krijgt handvatten het team te ondersteunen om op een zeer klantgerichte manier en zonder stress het goed te organiseren op de werkvloer. Na het volgen van deze cursus is de praktijkmanager een volwaardig sparringpartner voor de praktijkhouder.
Theorie (inhoud/werkwijze)
De theorie van de cursus wordt aangeboden in de vorm van een klapper. Tijdens de cursus zijn er verschillende werkvormen, welke allemaal interactief: in groepen, met film en opdrachten. Er is volop gelegenheid tot het stellen van vragen.
Onderwerpen
- Organisatie en structuur in een moderne tandartspraktijk.
- Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van een succesvol team.
- Turbo Time Management (o.a. prioriteiten stellen).
- Communicatie technieken (o.a. feedback krijgen en geven).
- Opzetten van de afdeling personeelszaken (o.a. aandacht voor opzetten functioneringsgesprekken).
- Effectieve agendaplanning (o.a. meerkamerconcept).
- Veranderprocessen begeleiden.
- Klantgerichtheid in een ervaringseconomie.
- Niet harder, maar slimmer werken.
- Netwerken met collega’s.
- De kunst van onzichtbaar overtuigen en beïnvloeden.