Wanneer er in de praktijk gestart wordt met implantologie verandert er veel: het assisteren aan de stoel, het voorraadbeheer en er dienen zich extra administratieve handelingen aan. Aangezien administratie en patiëntendossiers zaken zijn die tijdens visitaties en screenings uitgebreid onder de loep genomen worden, kunnen deze administratieve processen bij voorkeur maar beter direct goed ingericht worden. Tijdens deze praktische training wordt gepresenteerd hoe het dossier van de patiënt bijgehouden kan worden, maar ook hoe de aanvraag-procedure richting de verzekeraar en de communicatie richting verwijzers verzorgd dient te worden. Daarnaast krijgen cursisten handige tips en richtlijnen mee die direct gebruikt kunnen worden in de praktijk.
Doelstelling
Na het volgen van deze training weten de cursisten wat verplicht is te documenteren en kunnen ze zelf de administratie met betrekking tot implantologie patiënten vormgeven.
Theorie
- Welke administratieve programma’s zijn er?
- Begrotingen maken
- Hoe wordt bij de zorgverzekeraar aangevraagd?
- Verwerken van de aanvraag
- Communicatie richting verwijzers
- Inhoud patiëntendossier
- Voorraad administratie
- Operatieverslagen maken
- Wat hoort niet thuis in het patiëntendossier
Praktijk
- Opstellen van standaard brieven
- Aanvraag invullen
- Oefeningen administratie